Vali’ye ziyaret
Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, Sağlıkta Ortak Çözüm adlı toplantının ardından Antalya Valiliği'ni ziyaret etti. Valilik şeref defterini imzalayan Müezzinoğlu'na, Vali Sebahattin Öztürk, Döşemealtı Halısı hediye etti. Bakan Müezzinoğlu, Türkiye'nin sağlıkta önemli mesafe yakalayarak 77 milyon insana sağlık hizmeti sunumunda standartları yükselttiğini söyledi.
Sağlık Turizmi
Türkiye'nin gelecek vizyonundaki birkaç konu başlığından birinin sağlık turizmi olduğuna dikkati çeken Müezzinoğlu, “2008 ile 2013 yıllarında sağlık turizminde yakaladığımız trendi çok daha iyi noktaya taşımayı hedefliyoruz. 1.5 milyar dolarlık sağlık turizmi gelirini 2018'lerde 9-10 milyar dolara, 2023'te de 20-25 milyar dolarlık hedefe taşımayı düşünüyoruz" diye konuştu.
Ajans kurulma çalışması
Bakan Müezzinoğlu, sağlık turizmindeki hedefi gerçekleştirebilmek için tıbbi tecrübe birikimi olduğunu, fiziki altyapının da önümüzdeki 2-3 yıl içinde daha iyi noktaya taşınacağını aktardı. Antalya'nın bu anlamda stratejik öneme sahip illerden biri olduğunu vurgulayan Müezzinoğlu, sağlık turizminde özel sektör, kamu ve üniversitelerin verdiği hizmetin organizasyonunu, yol haritasını standardını belirlemek için çalışmalar başlattıklarını söyledi. Çalışmalarda ajans kurulabileceğini aktaran Müezzinoğlu, ortak yapısal kuruluşla sürdürülecek faaliyetlerde bölgelere göre farklı hizmet sunumu için planlamalar yapılacağını anlattı.
DHA
GÜNDEM
Yayınlanma: 24 Nisan 2014 - 19:10
2023 Sağlık Turizmi hedefi 25 milyar dolar
Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, “1,5 milyar dolarlık sağlık turizmi gelirini 2018'lerde 9-10 milyar dolara, 2023'te de 20-25 milyar dolarlık hedefe taşımayı düşünüyoruz" dedi.
GÜNDEM
24 Nisan 2014 - 19:10
