Londra’da düzenlenen AIPH Bahar Toplantısı’na EXPO 2016 Antalya Ajansı, “Antalya Yeşil Şehir” projesi sundu. Proje, Antalya’da bir sokak ya da bölgenin zemin dokusu, duvarları, bahçe ve balkonlarıyla birlikte bitki ve çiçeklendirilerek yeşil dokuya kavuşturulması öngörülüyor. Yerel yönetimler, çiçek ve süs bitkileri sektör kuruluşları, sivil toplum örgütleri gibi yerel dinamikler ve sokak sakinleri ile hayata geçirilecek olan proje, AIPH Bahar Toplantıları Yeşil Şehirler Konferansı’nda büyük beğeni topladı.
Yeşil Şehir imajı
Orta Anadolu Süs Bitkileri Üreticileri Birliği Başkanı ve AIPH Yönetim Kurulu üyesi Osman Bağdatlıoğlu, projenin Antalya’ya “Yeşil Şehir” imajı kazandıracak önemli bir adım olduğunu belirterek, sektör olarak projeye her türlü katkı ve desteği koyacaklarını belirtti. EXPO 2016 Antalya Ajansı Genel Sekreteri Selami Gülay da, projeye EXPO 2016’nın öncülük edeceğini, projeyi yerel yönetimler, sektör kuruluşları, STK’lar gibi kent dinamiklerinin üstlenmesi gerektiğini söyledi.
Proje kabul edildi
Uygulamanın yapılacağı sokak ya da bölgenin henüz belirlenmediğini belirten Gülay, projenin kabul görmesiyle uygulama alanına kent dinamikleriyle birlikte karar verileceğini ifade etti. Selami Gülay ayrıca, 2015 yılında yapılacak AIPH Yeşil Şehirler Konferansı’na Antalya olarak ev sahipliği yapmayı önerdiklerini ve prensip olarak kabul edildiğini, toplantı tarihinin daha sora kararlaştırılacağını söyledi. Haber Merkezi
GÜNDEM
Yayınlanma: 04 Nisan 2014 - 16:33
AIPH 2015 Yeşil Şehirler Konferansı Antalya'da
EXPO 2016 Antalya Ajansı Genel Sekreteri Selami Gülay 2015 yılında yapılacak AIPH Yeşil Şehirler Konferansı’na Antalya olarak ev sahipliği yapacaklarını açıkladı
GÜNDEM
04 Nisan 2014 - 16:33
