Çiftçi Malları Koruma Başkanlığı’nca oluşturulacak yasak mıntıkaların belirlenmesi ve çiftçi mallarının tüm mahallelerde de faaliyete geçirilmesi için yapılan toplantı da tarım ve hayvancılıkla ilgili konularda görüşüldü. Tarım ve hayvancılığın yaygın olduğu Döşemealtı bölgesinde yaşanan sorunların masaya yatırıldığı toplantıya Belediye Başkanı Turgay Genç başkanlık yaptı. İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü’nü temsilen ziraat mühendisi Abdulkadir Suner’in de hazır bulunduğu toplantıya 32 mahallenin muhtarı katıldı.
Tarım ve hayvancılık
Toplantı da tarım arazilerinin korunmasından, sınır ihlallerine, mera alanlarının belirlenmesinden yaylalara kadar birçok konu da görüşüldü. Küçükbaş hayvan otlatma da yaşanan sınır ihlallerinin ortadan kaldırılması için bütün mahalle muhtarlarının ilke ya da prensip kararı almasını öneren Başkan Genç, çözüm noktasında her türlü desteğe hazır olduğunu bildirdi.
Hassasiyet önemli..
Başkan Genç ayrıca hemen her mahallenin mera alanının olduğunu yaylalarda da benzer bir uygulama ile hayvan sahiplerinin hayvanlarını otlatma da sorun yaşamayacağını düşündüğünü söyledi. Başka bölgelerden gelen hayvan sahiplerinin de özellikle ekili ve dikili alanlara karşı dikkatli ve hassas olması gerektiğini bununla ilgili de yapılması gerekenleri belirlemenin önemine değindi.
İşbirliği ve dialog..
Toplantıya büyük ilgi gösteren Döşemealtı İlçesi’nin mahalle muhtarları, var olan sorunların çözümü noktasında karşılıklı fikir alışverişinin son derece faydalı olduğunu, hayvancılığın korunması ama tarım alanlarının da zarar görmemesi için yapılması gerekenlerin önemli oranda belirlendiğini söylediler. Haber Merkezi
GÜNDEM
Yayınlanma: 24 Nisan 2014 - 18:32
Başkan Genç muhtarlar ile bir araya geldi
Döşemealtı Belediye Başkanı Turgay Genç, İlçe genelinde ki 32 mahalle muhtarıyla bir araya gelerek sorunlar ve çözüm yolları konusunda fikir alışverişinde bulundu
GÜNDEM
24 Nisan 2014 - 18:32
