Her hafta olduğu gibi Salı Grubu yine önemli konularda açıklamada bulunan konuklarını ağırlamaya devam ediyor. Bu hafta Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi İç Hastalıkları A.D, Nefroloji Bilim Dalı Başkan Nefroloji Uzmanı Pro.Dr.Fevzi Ersoy’u konuk etti. Ersoy, Böbreğin oluşumunun 350 milyon yıl önce başladığını ve bugünlere geldiğini hatırlatarak, “İnsan vücudu tıpkı deniz suyu oranındaki işleyiş gibidir. Bugün insan vücudunda ki kan da PH oranı 7.4 iken Deniz suyunda bu oran 7.5’dir” dedi
Salı Grubu bu hafta Muharrem Koç Başkanlığın da toplandı. İşadamları Akdeniz Üniversitesi Nefroloji Uzmanı Prof.Dr.Fevzi Ersoy’u ağırladı. Ersoy Böbrek ve Nefroloji üzerine önemli açıklamada bulundu. Ersoy, insan anatomosinin oluşumunun milyon yıllar önce başladığını ve böbreğin bir çok bulamaç alaşımlar sonucunda 350 milyon yıl önce de canlı organizmasında gerçekleştiğini belirtti. Ersoy, “İlk önce tek hücreli canlılar ardından denizden karaya yaşamın çeşitli evreleriyle birlikte oluşum devam etti” dedi
İnsanın damarlarında dolaşan kanın HP derecesinin 7.4 olduğunu belirten Ersoy deniz suyunda ki bu oranın da 7.5 olduğunu söyledi. Ersoy, “En basit böbrek balıklarda vardır. Böbreğin yaptığı birinci iş kanda ki kimyasal oranları koruyan bir işleve sahiptir. Böbrek akılları durduracak bir sistemle çalışan organımızdır. Nefroloji aynı zamanda asit baz dengisizliğini de araştıran bir daldır. Bir çok deneysel ve akıl yürütmeyle çözülecek matematiksel ve kimyasal değerlendirmeler yapılarak tedavi edilen bir organdır” diye konuştu
Ersoy, “Türkiye de 7 milyon böbrek yetmezliği hastalığını tedavi etmeye çalışan bir nüfus var. Dializ hastaları ise buz dağının sadece görünen kısmı gibidir. Böbrek hastalığı pahalı bir tedavidir. Bir hastanın yıllık 25 bin dolar gibi bir masrafı söz konusudur. Yılda 1 kez böbrekler için tahlil yaptırılmalıdır. İdrar yolu iltihaplarına dikkat edilmesi gerekiyor. Gerekli gereksiz bilinçsiz ağrı kesici ve ilaç kullanılmamasını öneriyoruz. Hafta da üç kez tempolu yürüyüş yapılmalı ve basit kültür fizik hareketleri ile böbreğin çalışmasına katkı verilmelidir. Günde ortalama 10 bardak su içilmeli” dedi
Tuz kullanımının son yıllarda azaltılması konusunda yürütülen çalışmaların memnunluk verici olduğunu da söyleyen Ersoy, “Günde tüketilmesi gereken tuz miktarı 4 ile 6 gramdır. Ancak biz Türk toplumu olarak maalesef 18 gram ve üzerine çıkıyoruz. En çok tuzu da ekmekten alıyoruz. Hazır çorbalar tuz deposudur. Peynirde de oldukça çok bulunuyor. Sigarayı da azaltmalı hatta hayatımızdan çıkartmalıyız. Günde 20 dal sigara kan basıncını düşürür. Bu düşüş de ki 1 derecelik oynama insanı öldürür. Alkole özellikle dikkat edilmesi gerekiyor. Böbrek taşı, Tümör ise ürolojik bir durumdur” diye konuştu
Böbreklerin insan vücudunun en önemli organı olduğunu belirten Ersoy, “Böbreklerin uzun yıllar vücutta görev yapabilmesi için onun daha iyi görev yapabilmesine katkı verecek ve riskleri azaltacak adımlar atılmalı. Bol sebze ve meyve tüketilmelidir. Çeşme suyu’nun böbrekte taş yaptığı konusunda ki inanış yanlıştır. Çeşme suyu taş yapmaz” dedi. Öte yandan Gıda Mühendisleri Oda Başkanı Bülent Işık 30-35 yıl sonra bölge de su sıkıntısının yaşanacağı ve yüzde 40 oranında yağışların azalacağını söyledi.
Düzenlenen toplantıya Büyükşehir Belediyesi Yazı İşleri Müdürü Mehmet Yazıcıoğlu, Gıda Mühendisleri Oda Başkanı Bülent Işık, SGK Muratpaşa İlçe Müdürü Haluk Bilgiç, Anadolu Lara Hastaneleri Genel Müdürü Mustafa Tekin, Halk Bankası Bölge Müdürü Rıfat Urtuğ Koç, CHP Milletvekili aday adayı Hasan Haluk Yalçın yer aldı Haber Okan DİLEK
GÜNDEM
Yayınlanma: 24 Mart 2015 - 19:45
Güncelleme: 25 Mart 2015 - 09:11
Böbreğinizi yaşatmak için tuzu ve riskleri azaltın
GÜNDEM
24 Mart 2015 - 19:45
Güncelleme: 25 Mart 2015 - 09:11
