Çorlu Demir Pedal Bisiklet Topluluğu Başkanı Serhat Altay, grup üyeleri Azim Pınar, Bülent Beyazıt ve Mustafa Taşyıldız otobüsle Çorlu'dan İzmir'e geldi. 30 Nisan günü bisikletleri ile İzmir'den yola çıkan grup, yol boyunca Efes Antik Kenti, Aydın ve Muğla'yı gezdi. Sonrasında Muğla'ya bağlı Akyaka'ya gelen bisikletliler, Akyaka'dan sonra Köyceğiz, Dalaman ve Fethiye ilçelerine uğradı. Fethiye'den sonra Kaş ve Seydikemer ilçeleri sınırındaki Saklıkent'i, Kaş yakınlarındaki Xanthos ve Patara antik kentlerini gezen grup, Demre'ye ulaştı. Bisikletliler burada Noel Baba Anıt Müzesi ve Myra Antik Kenti'ni ziyaret etti.
Topluluk Başkanı Serhat Altay, 9 gün sürecek tur kapsamında toplam 780 kilometre yol yapacaklarını söyledi. Turdaki en büyük amaçlarının topluma bisikletin en çevreci ve sağlıklı ulaşım aracı olduğunu ve sağlıklı yaşamın bir parçası olduğu mesajını vermek olduğunu kaydeden Serhat Altay, "Ayrıca bisiklet üstünde Türkiye'yi gezmek, yakından tanımak bir ayrıcalık. Ancak bizi yollarda görenler el sallıyor ve bizi İngilizce selamlıyor. Toplumda sanki 'Türkler bisiklet turu yapmaz, bu turu yapanlar yabancılardır' olgusu var. Bunu yıkmak zorundayız. Bisiklete binmeyi toplumda yaygınlaştırmalıyız" diye konuştu. Yol boyunca sürücülerin kendilerine saygılı davrandığını, gittikleri her bölgede de Türk misafirperverliğini gördüklerini kaydeden Serhat Altay, "Gece çadırlarımızda büyük bir güven içinde uyuduk" dedi. DHA
GÜNDEM
Yayınlanma: 08 Mayıs 2016 - 11:59
Çorlu'dan yola çıkan bisikletliler Demre'de
Bisikletin ulaşım aracı olduğunu göstermek amacıyla Ege ve Akdeniz turuna çıkan Çorlu Demir Pedal Bisiklet Topluluğu'nun 4 üyesi Antalya'nın Demre İlçesi'ne geldi
GÜNDEM
08 Mayıs 2016 - 11:59
