Günümüz yerleşkelerine yakın yerlerde artık doğal alan bulmanın çok zor olduğunu belirten Hacettepe Üniversitesi emekli Öğretim Üyesi Prof. Dr. İlhami Kiziroğlu, "Doğanın insana bir hediye olduğunu ve korunması gerektiğini bilen ve çevreye zarar vermeden yaşamayı isteyen birey sayısı çok sınırlıdır. Çeşitli kurumlar koruma altına aldıkları alanlarda yaşamı paylaştığımız birçok canlı varlığın yaşamını sürdürmesini sağlamak zorundadırlar. Bu bölgelerdeki doğanın tanınmasına yönelik faaliyetlere katılmak bir özveriyi de gerektirir. Özellikle seyahat amacıyla gidilen bazı bölgelerde ekolojik koşulların çok iyi korunduğu ve insan etkisinin hiç olmadığı bölgeler tercih edilebilir. İşte bu eylem 'ekoturizm' adını alır" dedi.
Narenciye dikin diyorlar
Uzmanların ekoturizmi alternatif bir turizm faaliyeti olarak ifade ettiğini kaydeden Prof. Dr. İlhami Kiziroğlu, "Ekoturizm ne denli başarılı olabilecektir, bilinmemektedir. Ama denenmesinde yarar vardır. Çünkü Antalya ve çevresi başarılı olunmak için her türlü doğal güzelliği ve Ekoturizmi karşılayabilecek hedeflere sahiptir" diye konuştu. Antalya'da bir Alman biliminsanı ile gezerken kendisine "Anacadde kenarlarında çok miktarda palmiye ağacı var. Sizin çok güzel kokulu narenciye ağaçları dururken neden Araplardan bu ağaçları getirip Antalya'ya dikiyorsunuz?" diye sorduğunu anlatan Prof. Dr. İlhami Kiziroğlu, şunları söyledi:"Ben de haklısınız dedim. Şimdi Antalya ve bu bölgelerdeki yetkililer yerel idarecilere rica ediyorum. Ne olursunuz bizim mis gibi kokan narenciye ağaçlarını cadde kenarlarına, şehirlerimizin ana arterlerine ağaçlandırma yaparken kullanın. Bizim bölgemizin bizle özdeşleşmiş ağaçları kaplasın bölgemizi." İHA
Yerel
Yayınlanma: 17 Nisan 2014 - 17:21
Ekoturizm anlatıldı
Akdeniz Üniversitesi Manavgat Meslek Yüksekokulu Konferans Salonu'nda düzenlenen "Türkiye’de ve Dünyada Yükselen Değer: Ekoturizm" konulu panel düzenlendi
Yerel
17 Nisan 2014 - 17:21



