EXPO 2016 Antalya’nın sembol çiçeği şakayık’ın (paeoina turcica), Konyaaltı İlçesi’nde 1500 metre yükseklikte yayılım gösterdiği ormanlık alanda çiçek açmaya başladığını hatırlatan Konyaaltı Kültür, Eğitim, Sanat ve Sosyal Yardımlaşma Derneği (KONDER) Başkanı Durali Kolpak, Şakayık’ın Antalya’ya has bir bitki olduğunu belirtti. EXPO 2016’nın sembolü’nün Konyaaltı’ndan açtığını söyleyen Başkan Kolpak, geçtiğimiz günlerde Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehmet Mehdi Eker’in şakayıkları doğal ortamında görebilmek için Konyaaltı İlçesi’nin Hisançandır Köyü Sarıçınar Mevkii’ne çıktığını hatırlattı.
Konyaaltı ile özdeşleşti
Şakayık’ın hem güzelliği hem bu bölgeye özgü bir çiçek olmasının Konyaaltı için önemine dikkat çeken Başkan Kolpak, Antalya’ya gelen her turiste EXPO 2016’nın duyurulması gerektiğini dile getirdi. Başkan Kolpak, “Şakayık, ülkemizin tarihi ve turizmi açısından önemli bir fırsat olan EXPO 2016’nın sembolü olurken, şakayık ile de Konyaltı’nın özdeşleşmesi bizim için gurur verici. Bu sayede şakayık, Konyaaltı ve Antalya’ya büyük katkı sağlayacaktır. Şakayık’ın Konyaaltı’nda yetişmesi bölgenin tarım ve turizm potansiyelinin daha farklı ve geniş kitlelere tanıtımında da önemli rol oynayacaktır” dedi.
Haber Merkezi
GÜNDEM
Yayınlanma: 28 Nisan 2014 - 17:12
EXPO 2016'nın sembolü Konyaaltı'nda yetişiyor
EXPO 2016 Antalya’nın sembol çiçeği şakayık’ın, Konyaaltı İlçesi’nde 1500 metre yükseklikteki Hisançandır Köyü Sarıçınar Mevkii’n de ki ormanlık bir alanda yetişmesinin bölge için büyük şans olduğunu belirten KONDER Başkanı Durali Kolpak, “ EXPO 2016’nın sembolü Konyaaltı’nda yetişiyor” dedi.
GÜNDEM
28 Nisan 2014 - 17:12
