Demre’nin Köşkerler Mahallesi'nde oturan 35 yaşındaki Süleyman Akkaya, 3 yıl önce halkalı olarak iki anaç keklik satın aldı. Geçen yıl bu kekliklerden aldığı yumurtalarla, beş keklik yetiştirdi. bir yaşına giren keklikler için kayıt yaptırmayan ve halka almayan Akkaya'nın kekliklerine, ihbar üzerine Demre Jandarma Komutanlığı ekipleri salı akşamı el koydu.
Tutanakla alındı
Olay yerine gelen Orman Bakanlığı Doğa Koruma ve Milli Parklar Koruma Genel Müdürlüğü görevlileri 5 kekliği tutanak karşılığında alarak, Finike Doğa Koruma ve Milli Parklar Koruma Bölge Şefliği'ne gönderdi. Yetkililer, veteriner hekim eşliğinde kontrolleri yapılacak olan kekliklerin daha sonra Antalya Av Koruma Milli Parklar Müdürlüğü tarafından doğaya bırakılacağını söyledi.
Kekliklerin sahibi Süleyman Akkaya ise kayıt ve halka gerekliliğini bilmediğini belirterek, "Ben hayvanseverim. İki tane halkalı keklik aldım. Bu kekliklerden beş tane yavru oldu, üredi. Ayaklarında halkası olması gerekiyormuş. Bunu bilmiyordum. Böyle bir sıkıntı oldu. Bu herkese ders olsun" dedi
GÜNDEM
Yayınlanma: 04 Nisan 2014 - 17:14
Halkasız keklikler doğaya salınacak
Demre’de Süleyman Akkaya'nın yetiştirdiği kekliklere, kayıtsız ve halkasız oldukları için el konuldu. Keklikler, Antalya Av Koruma Milli Parklar Müdürlüğü tarafından doğaya bırakılacak
GÜNDEM
04 Nisan 2014 - 17:14
