Rusya tarafından dönem dönem karantina bildirimi aldıklarını belirten Satıcı, “AB ile ihracatımızda yüzde 10 analiz zorunluluğumuz var. Rusya ile ihracatımızda dönem dönem karantina bildirimi alıyoruz. Güncel yaşadığımız bir sıkıntı söz konusudur” dedi.
Antalya İhracatçılar Birliği Başkanı Mustafa Satıcı, son dönem ihracat uygulamasıyla ilgili gelişmeleri ve yaşanan sıkıntıları aktardı. Antalya İhracatçılar Birliği’nin 4 bin 311 üyesi bulunduğuna dikkat çeken Satıcı, geçmiş dönemlere ait ihracat rakamlarını açıkladı. 2003 yılında 200 milyon dolar ihracat yapıldığını belirten Satıcı, 2013 yılında bu rakamın 1,535 milyar dolara çıktığını kaydetti.
Yaş ve meyve oluşturuyor
İhracatın üçte birini yaş sebze meyve ihracatının oluşturduğunu kaydeden Satıcı, “10 sene önce 100 milyon dolarlık ihracatla kurumu idare etmek çok daha kolaydı. 2003 yılında 200 milyon dolar ihracat, 2011 de 1 milyar doları aştık, geçen sene 1,535 milyar dolarla tamamlayarak 3 yıl üst üste 1 milyar doları aşacak şekilde oturdu. Yaş meyve sebze ihracatı bölgenin en önemli ihracat sektörü olarak yerini almış durumda. İhracatımızın 3’te 1’ni yaş meyve sebze ihracatı oluşturuyor. Antalya İhracatçılar Birliği olarak bizim nereden nereye geldiğimize baktığımızda son 10 yılda ihracatımızın 200 milyon dolardan 1,5 milyar dolara çıkması da başlı başına bir başarı hikayesi. Bunda Antalya ve Burdur’un da önemli bir katkısı var” dedi
En çok ihracat Rusya’ya
İhracat yapılan ülkeler arasında en çok ihracatın Rusya ile yapıldığını belirten Satıcı, şunları söyledi: “Rusya en çok ihracat yaptığımız ülke. Bunu Çin, Almanya, Ukrayna ve Bulgaristan takip ediyor. İlk 5 ülkenin yanında 156 ülkeye Antalya bölgesinden ihracat yapıyoruz. İhracatçılar birliğine üye olmak ihracatçı bir firma için zorunluluk. Bu zorunluluk çerçevesinde her ihracatçı herhangi bir birliğe üye olarak dünyanın her yerine istediği ürünü ihraç edebiliyor” diye konuştu. Satıcı, Ukrayna’da yaşanan sıkıntılı durumun ihracatı nasıl etkilediği yönündeki soruya “Sıkıntı öngörümüzün altında gerçekleşti. Ukrayna ile ilgili 2014 yılında olumsuzluk öngörmüyoruz” dedi
Karantina bildirimi alıyoruz
AB ile ihracatlarda yüzde 10 analiz zorunluluğunun olduğunu hatırlatan Satıcı, Rusya ile ihracatta dönem dönem karantina bildirimi alındığını ve güncel bir sıkıntının söz konusu olduğunu kaydetti. Bazı ülkelerin karantina konusunda sıfır tolerans gösterdiğini belirten Satıcı, “AB ile ihracatımızda yüzde 10 analiz zorunluluğu var. Rusya ile ihracatımızda dönem dönem karantina bildirimi alıyoruz. Güncel yaşadığımız bir sıkıntı söz konusu. İlaç kalıntısı konusunda Rusya başta olmak üzere oldukça iyi bir noktadayız. Karantina ürün yetiştirirken bir takım ilaçlar kullanıyorsunuz. Bu kullandığımız ilaçlara ilaç kalıntısı deniliyor. Bu konuda epey mesafe aldık. Bazı ülkeler kendi ülkelerinin üreticilerini korumak ve mevzuatları gereği karantina konusuna sıfır tolerans gösteriyor” dedi İHA
GÜNDEM
Yayınlanma: 21 Nisan 2014 - 18:57
Karantina sorunu güncel sorun
Antalya İhracatçılar Birliği Başkanı Mustafa Satıcı, ihracatçıların son dönemde karantina uygulamasıyla sıkıntı yaşadığını belirtti. Satıcı, “Rusya ile ihracatta dönem dönem karantina bildirimi alınmakta. Güncel bir sıkıntı söz konusu” dedi
GÜNDEM
21 Nisan 2014 - 18:57
