Konyaaltı Sahili'ne 5 kilometre uzaklıktaki Üzümcek Dağı'nda Çandır Çayı kenarında uzun yıllar faaliyet gösteren kum ve taş ocağına, Çakırlar Mahallesi sakinleri tepki gösterdi. Taş ocağının doğaya zarar verdiğini, dağda ağaçların kesildiğini öne süren mahalle sakinleri, ocakta haftada iki gün dinamit patlatılması nedeniyle de evlerinin, iş yerlerinin duvarında çatlama oluştuğunu öne sürdü. Taş ocağı çevresindeki bölgelerde yoğun olarak narenciye üretimi yapıldığına dikkati çeken mahalle sakinleri, ocaktaki çalışmalar sonucu oluşan tozun tarım arazilerindeki ürünlere de zarar verdiğini iddia etti.
Kıyımdan kurtaralım
Çakırlar Mahalle Muhtarı Özkan Yavuz, Üzümcek Dağı'nda Çandır Çayı kenarında 20-25 yıldır taş, kum ocağının faaliyet gösterdiğini anlattı. Ocaktaki çalışmalar nedeniyle mahalle sakinlerinin rahatsız olduğunu aktaran Yavuz, "Narenciye bahçelerimiz zarar görüyor. Haftada iki sefer dinamit patlatılıyor, bu nedenle evlerimizde çatlama oluştu. Çok büyük sıkıntımız var. Yıllardır bu sıkıntıları her kuruma anlattık. Bir yerlerde tıkanıyoruz, aşamıyoruz. Çakırlar bölgesini kıyımdan kurtaralım" diye konuştu.
Mahalle sakinleri rahatsız
Çakırlar bölgesindeki doğanın yeşil haliyle korunmasını talep ettiklerini vurgulayan Yavuz, doğal yaşamı önemseyen sivil toplum örgütü ve çevrecilerden kendilerine yardım edilmesini istedi. Ocaktaki çalışmaların gece saatlerinde de sürdüğünü aktaran Yavuz, "Gece saat 01.00'e kadar çalışmalar var. Çoluğumuz çocuğumuz uyuyamıyor. Çok rahatsız oluyoruz. Gece sessizliğinde dağdaki kamyonun, taş kırıcının sesi evimizin içinde. Kamyonlar buradan şehir merkezine gidiyor. Mahallemizde, Hurma Mahallesi'nde yerleşim alanları içerisinde toz oluşuyor. Mahalle sakinleri rahatsız oluyor" dedi.
Tarım arazisi zarar görüyor
Çakırlar Mahallesi azası Kerim Temel de ocaktaki çalışmalar nedeniyle yaşadıkları rahatsızlıkları anlattı. Kendisinin astım hastası olduğunu dile getiren Temel, doktorlarının tozlu ortamda bulunmaması gerektiğini söylemesine rağmen yaşadığı bölgeyi terk etmemek için mahallesinde hayatını devam ettirmek zorunda olduğunu kaydetti. Ocakta oluşan tozdan dolayı tarım arazilerindeki ürünlerinde hastalık ve ağaçlarda kuruma olduğunu öne süren Temel, "Toz topraktan dolayı ağaçlarımızda hastalık olmaya başladı. Meyve verimi ve kalite düştü" diye konuştu.
DHA
GÜNDEM
Yayınlanma: 29 Nisan 2014 - 18:08
Mahallelinin taşocağı tepkisi
Konyaaltı Çakırlar Mahallesi'ndeki Üzümcek Dağı'nda uzun yıllardır faaliyet gösteren kum ve taş ocağının doğaya zarar verdiğini belirten mahalle sakinleri, ocakta dinamit patlatılması nedeniyle evlerinde çatlama, çalışmalar sonucu çıkan toz nedeniyle de tarım arazilerindeki narenciye ürünlerinin zarar gördüğünü öne sürdü.
GÜNDEM
29 Nisan 2014 - 18:08
