Tarım şehri olan Antalya’da zirai üretimi artırarak çiftçiye büyük kazanç sağlamayı hedeflediklerini belirten DSİ Antalya Bölge Müdürü Turkay Özgür, “Antalya’da inşaatı devam eden 23 adet göl-su projesi ile adeta dere ve nehirlere altın kelepçe vurmaktayız.Naras Barajı tamamlanmak üzere. Gökçeler Barajı’nı da inşallah bu yıl içerisinde tamamlayarak Gazipaşalı vatandaşlarımızın istifadesine sunmuş olacağız. Küçük Aksu Barajı ile 16 adet göl- su ve sulama inşaatlarımız hızlı bir şekilde devam etmektedir” diye konuştu.
İstihdam da sağlanacak
Özgür, inşaatı devam eden 3 baraj ile ilgili olarak şu bilgileri verdi: ”Naras Barajı’nın inşaatı devam ediyor. İşin fiziki gerçekleşmesi yüzde 98,3'dir. Naras Barajı tamamlandığında 8 bin 570 kişiye istihdam sağlanacak olup, dekar başına 426 TL gelir elde edilecektir. Gazipaşa 2. Merhale Projesi kapsamındaki Gökçeler Barajı tamamlandığında ise 5 bin 690 kişiye istihdam sağlanacak olup, dekar başına 1 610 TL gelir elde edilecek ve Milli ekonomiye yıllık toplam 82 580 000 TL gelir artışı sağlanacaktır. Küçük Aksu Barajı tamamlandığında 2 bin 750 kişiye istihdam sağlanacak, Dekar başına 733 TL gelir elde edilecek ve milli ekonomiye yıllık Toplam 28 500 000 TL gelir artışı sağlanacaktır” dedi İHA
GÜNDEM
Yayınlanma: 08 Nisan 2014 - 17:53
Su projelerine altın kelepçe
DSİ 13. Bölge Müdürü Turkay Özgür, Antalya’da yeni yatırımlarla sulanmayan toprak bırakmamak için çalışmaya devam ettiklerini belirtti
GÜNDEM
08 Nisan 2014 - 17:53
