Alanya İşletme Fakültesi doktora öğrencileri tarafından seminer dersi kapsamında gerçekleştirilen çalıştay, açılış konuşmaları ve panelin ardından üç ana başlık altında sürdürüldü. Üç gruba ayrılan katılımcılar “İnsan Kaynakları”, “Alanya Turizminin Önündeki Engeller ve Fırsatlar”, “Paydaşlar Arasında İşbirliği ve İletişim” konularında görüşlerini belirtti. Çalıştayda elde edilen sonuçları içeren kitapçığın ise ilerleyen günlerde yayınlanarak tüm paydaşlara iletileceği belirtildi.
Turizm destinasyonu kurulmalı
Çalıştayın açılış konuşmasını Alanya İşletme Fakültesi Dekanı İbrahim Güngör yaptı. Güngör, “Alanya turizmi ile ilgili şahsi fikrimi söylemek istiyorum. Alanya turizmini istenilen seviyeye getirebilmek için ‘Alanya Destinasyonu Konseyi’ kurmalıyız. Bu konseyin yaptırımı olmalı. Bu konsey herkes tarafından kabul gören bir konsey olmalı. Bu konsey, Alanya destinasyonunun turizmle ilgili anayasasını hazırlamalı” dedi
Konsey olacaksa mutlaka olmalı
Alanya Kaymakamı Erhan Özdemir ise yaptığı konuşmada, yeni turizm sezonunun açıldığını belirterek, “Her sezon açılışında heyecan, telaş, koşuşturmaca ve güzel mesajlar veriliyor. Bu süreçlerin sonrasında bunların hepsi kaybolup gidiyor. Bir sene sonraki sezon açılışına doğru tekrar bir silkeleniyoruz. Tekrar bir şeyler yapalım noktasına geliyoruz. Eğer bir konsey kurulması gerekiyorsa mutlaka kurulmalı.” ifadelerini kullandı.
Birlikte planlamalıyız
Alanya İşletme Fakültesi Yr.Doç.Dr. Engin Üngüren ise, ”Öncelikle ülkeleri incelediğimizde 3 grup çerçevesinde, iktisadi güç, ekonomik güç, eğitim-bilim gücü ile ele alıyoruz. Ama bunların bir başlangıç noktası var. Son yıllarda bilim ve eğitim alanındaki güç, Batı'dan Doğu'ya kaymaya başladı. ABD Milli Bilim Kurulu'nun değerlendirme raporuna göre ABD, her yıl araştırma ve geliştirmeye Türkiye'nin gayrisafi milli hasılası kadar kaynak ayırıyor. Bu anlamda ABD'ye yaklaşabilen bir ülke yok. Bu nedenle Alanya turizm dinamikleri, yarın nerede olacağını bilmek istiyorsa bilime ve eğitime ne kadar yatırım yaptığına ve bugün nerede olduğuna bakmalı. Bu çerçevede geleceği birlikte planlamamız gerekiyor.” İHA
GÜNDEM
Yayınlanma: 22 Nisan 2014 - 20:41
Turizmin kurtuluşu üniversite ile işbirliği
Alanya Kaymakamlığı ve Akdeniz Üniversitesi Alanya İşletme Fakültesi tarafından, Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) ve Alanya Ticaret ve Sanayi Odası (ALTSO) ortaklığıyla düzenlenen “Geleceğin turizmi İçin Sektör-Üniversite İşbirliği” temalı çalıştay Alanya İşletme Fakültesi Konferans Salonu’nda yapıldı
GÜNDEM
22 Nisan 2014 - 20:41
