İkinci ameliyat korkusu
1997 yılında koroner bypass ameliyat olduğunu söyleyen Süleyman Gizli, 4 yıl önce de yaşadığı göğüs ağrıları üzerine anjiografi sonrası bir damarına stent uygulandığını belirtti. Stent uygulamasına karşın son iki yıldır göğüs ağrılarının tekrar başladığının altını çizen Gizli, “Yeniden yapılan anjiografiyle koroner bypass ameliyatı kararı alındı. Ameliyattan korktuğum için uzun süre kararsız kaldım. Ama hal böyle olunca da acil servise kaldırılmak zorunda kaldım” dedi.
Kendimle ilgili sözler verdim
Kalbine giden dört damarında tıkanıklık olduğunu uzmanlar tarafından söylenildiğini belirten Gizli, “Yaşam azmim, hekimlerimizin desteği ve bilgisi sayesinde bu gün yeniden hayattayım. Dünyaya yeniden gelmiş gibiyim. İlk ameliyatımdan sonra da sigara içmeye devam ettim. Şimdi ise beslenme alışkanlığımı değiştireceğime ve sigara içmeyeceğime dair doktorlarıma ve aileme söz verdim” diye konuştu.
Kilo, sigara ve diyet
Süleyman Gizli’nin 4 damarına bypass ameliyatı yapıldığını söyleyen Medical Park Antalya Hastane Kompleksi Kalp ve Damar Cerrahisi Bölümü Başkanı Prof. Dr. Hüseyin Okutan, şunları söyledi: “Koroner bypass ameliyatından sonra hastanın yaşam tarzında önemli değişiklikler yapması gerekir. Hasta, ideal kilosuna inmelidir. Bunların yanı sıra şeker, tansiyon ve kolesterol iyi takip edilmelidir. Uygun bir diyet ve egzersiz programıyla takip de çok önemlidir. Sigara içmek ve bu önlemleri almamak koroner damarlarda yeni tıkanıklara ve yeni takılan damarların da tıkanmasına yol açabilir. Bu durumda ikinci kez bypass ameliyatı gerekebilir”
SAĞLIK
Yayınlanma: 04 Nisan 2014 - 17:17
Yaşama 2.Kez merhaba dedi
İkinci kez açık kalp ameliyatı olan 66 yaşındaki Süleyman Gizli, Medical Park Antalya Kalp Hastanesi’nde olduğu koroner bypass ameliyatının ardından yeniden dünyaya gelmiş gibi hissettiğini söyledi
SAĞLIK
04 Nisan 2014 - 17:17
