Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Array
Blender’da array, bir nesnenin doğrusal veya radyal desende kopyalarını oluşturan bir modifier’dır. Array sayesinde kullanıcılar nesneleri belirtilen eksenler veya eğriler boyunca kolayca çoğaltabilir. Çitler, binalar ve benzeri gibi nesne dizileri oluşturmak için oldukça kullanışlıdır.
Mirror
Blender’da mirror, bir nesneyi belirli bir eksen boyunca yansıtan bir modifier’dır. Nesnenin yansıtılmış bir kopyasını oluşturarak kullanıcıların simetrik olarak modelleme yapmasına olanak tanır. Örnek olarak bir karakterin kafasını modellerken mirror modifier’ını kullanarak kafanın sadece bir yarsını modellememiz yeterli. Diğer yarısı birebir olarak yansıtılacak. Kafanın simetrik olmasını istemiyorsak daha sonrasında gerekli değişiklikleri yapabiliriz. Mirror modifier’ı bu tarz karmaşık şekilleri oluştururken ciddi bir kolaylık sağlıyor.