Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Light Path Node
Blender’da light path node ya da dilimizdeki karşılığı ile ışık yolu düğümü, ışık ışınlarının sahnedeki yolu hakkında bilgi sağlayan bir araçtır. Doğrudan ışığa veya yansımalara farklı tepki veren karmaşık gölgelendiriciler (shader) oluşturmak için kullanılabilir.
Fresnel Node
Blender’da Fresnel node ya da dilimizdeki karşılığı ile Fresnel düğümü, ışığın yüzeylerden farklı açılarda nasıl yansıdığını açıklayan Fresnel efektini simüle eden bir araçtır. Fresnel düğümü, farklı açılarda farklı yansıtıcılığa sahip gerçekçi materyaller oluşturmak için kullanışlıdır. Örnek olarak cam veya su gibi materyaller verilebilir.