Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Musgrave Texture
Blender’da Musgrave texture ya da dilimizdeki karşılığı ile Musgrave dokusu, fraktal ve organik desenler oluşturmak için kullanılan prosedürel bir dokudur. Musgrave dokuları kullanılarak kayalık arazi, mermer yüzey ve benzeri gibi çeşitli efektler oluşturulabilir.
Wave Texture
Blender’da wave texture ya da dilimizdeki karşılığı ile dalga dokusu, dalga benzeri desenler ve bükülmeler oluşturmak için kullanılan prosedürel bir dokudur. Dalga dokuları kullanılarak su dalgaları, ısı dalgaları, elektromanyetik alanlar ve benzeri gibi efektler simüle edilebilir.