Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Noise Texture
Blender’da noise texture ya da dilimizdeki karşılığı ile gürültü, parazit dokusu, rastgele ve düzensiz desenler oluşturmak için kullanılan prosedürel bir dokudur. Pürüzlü yüzeyler, doğal dokular ve ince varyasyonlar gibi efektleri simüle etmek için gürültü dokuları kullanılabilir.
Brick Texture
Blender’da brick texture ya da dilimizdeki karşılığı ile tuğla dokusu, isminden de anlaşılabileceği üzere tuğla veya fayanslara benzeyen yinelenen desenler oluşturmak için kullanılan prosedürel bir dokudur. Tuğla dokusu kullanılarak çeşitli tuğla desenleri simüle edilebilir ve bu sayede mimari modellere ve sahnelere ayrıntı ve gerçekçilik katılabilir.