Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Bezier Curve
Blender’da Bezier curve ya da dilimizdeki karşılığı ile Bezier eğrisi, düzgün, akıcı şekiller oluşturmak için kullanılan, kontrol noktalarıyla tanımlanan bir eğri türüdür. Bezier eğrileri, manipülasyon ve kontrol kolaylığı nedeniyle modelleme, animasyon ve yol oluşturmak gibi alanlarda yaygın olarak kullanılır.
Hook Modifier
Blender’da hook modifier ya da dilimizdeki karşılığı ile kanca modifiye edici, kullanıcıların belirli köşeleri (vertices) veya köşe gruplarını boş bir nesneyle (empty object) veya başka bir nesneyle kontrol etmesine olanak tanıyan bir araçtır. Hook modifier, yerel, belirli bir bölgeye etki eden deformasyonlar oluşturmak ve bir şeklin parçaları üzerinde hassas kontrol sağlamak için kullanışlıdır.
Barış Baran ÇİÇEK