Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Volume Object
Blender’davolume object ya da dilimizdeki karşılığı ile hacim objesi, sahnedeki hacimsel efektleri ve özellikleri tanımlamak için kullanılan bir objedir. Hacim objeleri duman, alev, sis, bulut ve benzeri gibi hacimsel verileri içererek kullanıcıların gerçekçi atmosferik efektler ve çevresel unsurlar oluşturmasına olanak tanır.
Volume Scatter
Blender’davolume scatter ya da dilimizdeki karşılığı ile hacim dağıtıcı, ışığın hacimsel nesneler içindeki saçılımını simüle etmek için kullanılır. Işığın duman, sis, bulut ve benzeri gibi hacimsel nesnelerle nasıl etkileşime girdiğini etkileyerek gerçekçi ışık yayılımı ve atmosferik etkiler üretir.