Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Force Field
Blender’da force field ya da dilimizdeki karşılığı ile kuvvet alanı, sahnedeki parçacıkların ve diğer dinamik öğelerin davranışını kontrol etmek için kullanılan bir nesnedir. Kuvvet alanları yerçekimi, rüzgar, manyetik alanlar ve benzeri gibi kuvvetleri yayarak yakındaki nesnelerin hareketini ve davranışını etkiler.
Fluid Effector
Blender’da fluid effector ya da dilimizdeki karşılığı ile akışkan etkileyici, akışkan simülasyonlarının davranışını kontrol etmek için kullanılan bir nesnedir. Akışkan etkileyiciler akışkan parçacıklarını çekebilir, itebilir ve yönlendirebilir. Bu sayede kullanıcılar şelale ve girdap gibi karmaşık ve kontrollü akışkan simülasyonları oluşturabilir.