Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Retopology
Blender’da retopology ya da dilimizdeki karşılığı ile retopoloji, orijinal şekli korurken poligon sayısını azaltmak, başka bir deyişle optimize etmek amacıyla üç boyutlu modelin topolojisini yeniden oluşturma sürecine denir. Retopoloji, genellikle yüksek poligon sayısına sahip modelleri gerçek zamanlı olarak çalışan uygulamalara (Örnek olarak video oyunları verilebilir.) uygun düşük poligon sayısına sahip modellere dönüştürmek için kullanılır.
Shrinkwrap Modifier
Blender’da shrinkwrap modifier, bir nesneyi başka bir hedef nesnenin yüzeyine yansıtan bir modifiye edicidir. Genellikle bir nesneyi başka bir nesnenin yüzeyine oturtmak için kullanılır. Örnek olarak bir karakterin vücudunu kıyafet ile sarmak verilebilir.