Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Glossy BSDF Node
Blender’da glossy BSDF node ya da dilimizdeki karşılığı ile parlak BSDF düğümü, parlak ve yansıtıcı materyaller oluşturmak için kullanılan bir araçtır. Parlak BSDF düğümü, ışığın parlak yüzeylerden aynasal yansımasını simüle ederek pürüzlülük ve yansıtıcılık gibi özellikleri kontrol eder.
Glass BSDF Node
Blender’da glass BSDF node ya da dilimizdeki karşılığı ile cam BSDF düğümü, isminden de anlaşılabileceği üzere cam materyaller oluşturmak için kullanılan bir araçtır. Cam BSDF düğümü, camın kırılma, yansıma ve soğurma gibi karmaşık optik özelliklerini simüle ederek, kullanıcıların ışığa karşı gerçekçi davranışa sahip şeffaf ve yarı saydam materyaller oluşturmasına olanak tanır.