Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Particle System
Blender’da particle system ya da dilimizdeki karşılığı ile parçacık sistemi, saç, kürk, duman, toz ve ateş gibi parçacıkları oluşturmaya ve animasyonunu yapmaya yönelik bir araçtır. Kullanıcıların, parçacıkların görünümü ve hareketi gibi özelliklerini tanımlamasına olanak tanıyarak sahneleri için gerçekçi veya stilize edilmiş efektler oluşturabilmesini sağlar.
Physics Simulation
Blender’da physics simulation ya da dilimizdeki karşılığı ile fizik simülasyonu, yerçekimi, çarpışmalar ve akışkanlar dinamiği gibi gerçek dünya fiziğini üç boyutlu bir sahnede simüle etme sürecidir. Kullanıcılar bu sayede pek çok farklı simülasyon oluşturabilir. Örnek olarak düşen ya da çarpışan nesnelerin simüle edilmesi verilebilir.