Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Fluid Simulation
Blender’da fluid simulation ya da dilimizdeki karşılığı ile akışkan simülasyonu, sıvıları, gazları ve granüler malzemeleri simüle etmek için kullanılan bir tür fizik simülasyonudur. Parçacıklar ve akışkanlar dinamiği algoritmalarının bir kombinasyonunu kullanarak kullanıcıların akan su, sıçrayan sıvılar ve dönen duman gibi gerçekçi akışkan efektleri oluşturmasına olanak tanır.
Cloth Simulation
Blender’da cloth simulation ya da dilimizdeki karşılığı ile kumaş simülasyonu, kumaş ve giysi davranışını simüle etmek için kullanılan bir tür fizik simülasyonudur. Kullanıcıların kütle ve sertlik gibi fiziksel özellikleri kullanarak örtme, katlama, germe ve yırtma gibi gerçekçi kumaş efektleri oluşturmasına olanak tanır.