Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Viewport Shading
Blender’da viewport shading, nesnelerin gölgelendirilmesini ve ışıklandırılmasını görselleştirmek için kullanılan görüntüleme modudur. Farklı görevlere yardımcı olmak için farklı gölgeleme modları sunarak kullanıcıların sahnelerini farklı ayrıntı seviyeleriyle görüntülemelerine olanak tanır. Bu gölgeleme modları wireframe, solid, material preview ve rendered olmak üzere dört tanedir.
-Wireframe: Sahnedeki nesnelerin yalnızca kenarlarını, tel çerçevelerini görüntüler.
-Solid: Sahnedeki nesneleri basitleştirilmiş gölgeleme ve aydınlatma kullanarak gösterir. Gölgelemeyi ve aydınlatmayı düşünmeden sadece nesnenin geometrisine odaklanmak, performans sıkıntısı yaşamadan modelleme yapmak ve benzeri gibi amaçlarla kullanılabilir.
-Material Preview: Sahnedeki nesnelere uygulanmış materyalleri, dokuları gösterir. Materyalleri farklı aydınlatmalar altında test etmek için kullanılabilir.
-Rendered: Kullanıcıya render alındığında ortaya çıkacak olan nihai sonucun bir ön izlemesini verir.