Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Render Engine
Blender’da render engine (Sanırım dilimize “işleme motoru” olarak çevirebiliriz.), sahne verilerine dayalı olarak işlenmiş nihai görüntünün oluşturulmasından sorumlu bileşendir. Blender kullanıcılara birden fazla render engine sunmakta. Bunlardan en popülerleri Cycles ve Eevee olarak adlandırılıyor. Her bir render engine farklı özellikler, işleme teknikleri ve performans karakteristiklerine sahip. Kullanıcılar ihtiyaçlarına göre aralarından seçim yapabilir.
Cycles
Cycles, Blender’a entegre edilmiş fiziksel tabanlı bir render engine olarak tanımlanabilir. Işığın, materyallerin ve yüzeylerin davranışını simüle etmek için ışın izleme algoritmaları kullanır. Bu sayede gerçekçi aydınlatma, gölgeler, yansımalar ve kırılmalarla yüksek kaliteli, fotogerçekçi görüntüler üretebilir. Tabi bu gerçekçiliğin getirdiği yoğun hesaplamalar nedeniyle performans açısından zorlayıcı bir motordur.