Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Global Illumination
Blender’da global illumination ya da dilimizdeki karşılığı ile küresel aydınlatma, bir sahne içindeki ışığın nasıl sıçradığını ve dağıldığını simüle ederek gerçekçi gölgeler, yansımalar ve renkler oluşturabilen bir render (işleme) tekniğidir. Blender’da, global illumination kullanılarak, güneşli ve neşeliden karanlık ve kasvetliye kadar farklı farklı atmosferlere sahip sahneler oluşturulabilir.
Depth of Field
Blender’da depth of field, odak mesafesini simüle ederek odakta olmayan nesneleri bulanıklaştıran bir kamera efektidir. Kullanıcıların sinematik efektler yaratmasına ve seyircinin dikkatini sahnenin belirli alanlarına yönlendirmesine olanak tanır.