Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Motion Blur
Blender’da motion blur ya da dilimizdeki karşılığı ile hareket bulanıklığı, hareketli nesnelerin bulanıklaşmasını simüle eden bir kamera efektidir. Motion blur kullanılarak animasyonlara hız ve akıcılık hissi katılır. Bu sayede animasyonun gerçekçilik seviyesi artar.
Ambient Occlusion
Blender’da ambient occlusion, bir sahnedeki her bir noktanın ortamdaki aydınlatmaya ne kadar maruz kaldığını hesaplamak için kullanılan bir gölgeleme ve işleme tekniğidir. Bir ortamda bulunan bütün nesneler ortam ışığından aynı oranda etkilenmeyecektir mantığıyla çalışır. Gerçek hayatta olduğu gibi.