Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Normal Map
Blender’da normal map, bir cismin geometrisini değiştirmeden yüzey detayı eklemek için kullanılan bir doku haritası türüdür. Yüzey normallerini RGB renkleri olarak kodlayarak kullanıcıların cismin yüzeyi üzerinde tümsekler, kırışıklıklar ve benzeri gibi ince ayrıntıları simüle etmesine olanak tanır. Bu sayede cismin gerçekçilik seviyesi ve görsel çekiciliği kolaylıkla ciddi şekilde artırılabilir.
Bump Map
Blender’da bump map, bir cismin yüzeyinde küçük ölçekli yükseklik değişikliklerini simüle etmek için kullanılan bir doku haritası türüdür. Cismin yüzeyine, geometrisini gerçekten değiştirmeden, derinlik ve detay katabilir.