Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Displacement Map
Blender’da displacement map, doku (texture) değerlerine dayalı olarak bir nesnenin geometrisini deforme etmek için kullanılan bir doku haritası türüdür. Arazi, kayalar, kırışıklıklar ve benzeri gibi karmaşık yüzey şekilleri oluşturmak için kullanılabilir.
Render Layer
Blender’da render layer, render sırasında nesnelerin ve efektlerin düzenlenmesine ve istenirse izole edilmesine olanak tanıyan bir özelliktir. Kullanıcıların nesneleri, ışıkları ve efektleri ayrı katmanlar halinde gruplandırmasına, görünürlüklerini, render ayarlarını ve benzerini kontrol etmesine olanak tanır.