Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Render Pass
Blender’da render pass, kullanıcıların sahnenin belirli öğelerini ayrı ayrı oluşturmasına (render’ını almasına) olanak tanır. Bu sayede kullanıcılar post prodüksiyon sırasında son görüntü üzerinde ince ayar yapabilir, farklı öğeleri istedikleri gibi birleştirebilir.
Compositing
Blender’da compositing ya da dilimizdeki karşılığı ile kompozisyon, istenen nihai görüntüye ulaşmak için birden fazla render pass’in birleştirilmesi işlemidir. İstenilen görünümü ve stili elde etmek için sahnenin renkler, ışıklandırma ve efektler gibi ayrı ayrı öğelerinin katmanlandırılmasını, harmanlanmasını ve ayarlanmasını içerir.