Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Kamera
Blender’da camera ya da dilimizdeki karşılığı ile kamera, sahnenin görüntülendiği ve render almak için kullanılacak perspektifi tanımlamakta kullanılan sanal bir kameradır. Kameranın konum, rotasyon, odak uzaklığı, alan derinliği ve benzeri gibi özellikleri bulunmaktadır.
Işık Objeleri
Blender’da light objects ya da dilimizdeki karşılığı ile ışık objeleri, sahneyi aydınlatmak ve nesnelerin görünümünü etkilemek için kullanılan birer ışık kaynağıdır. Blender, nokta ışıkları (point lights), spot ışıkları (spotlights), alan ışıkları (area lights) ve güneş ışığı (sunlight) dahil olmak üzere her biri kendi özelliklerine ve karakteristiklerine sahip farklı türde ışık kaynaklarını kullanıcıların ihtiyaca göre kullanması için kullanımlarına sunar.