Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Procedural Texture
Blender’da procedural texture ya da dilimizdeki karşılığı ile prosedürel doku, bir görüntü dosyasına dayanarak oluşturulmak yerine algoritmik olarak oluşturulmuş dokulara denir. Prosedürel dokular çok yönlü ve özelleştirilebilir olup, kullanıcıların harici görüntülere ihtiyaç duymadan çok çeşitli desenler ve yüzey efektleri oluşturmasına olanak tanır.
Armature Deformation
Blender’da armature deformation ya da dilimizdeki karşılığı ile armatür deformasyonu, bir armatür kullanarak bir nesneyi deforme etme işlemidir. Armatür deformasyonu, nesnenin armatürün kemiklerinden nasıl etkilendiğini kontrol etmek için vertex gruplarının atanması ve ağırlık boyaması gibi işlemleri içerir. Gerçekçi karakter animasyonlarına olanak tanır.