Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Rigid Body Dynamics
Blender’da rigid body dynamics ya da dilimizdeki karşılığı ile katı cisim dinamiği, fizik kurallarının etkisi altında birbirleriyle etkileşime giren katı nesnelerin simülasyonudur. Katı cisim dinamiği gerçekçi çarpışmaları, yerçekimini ve kuvvetleri simüle ederek kullanıcıların düşen nesneler, yuvarlanan toplar, çöken yapılar ve benzerinin dinamik ve etkileşimli simülasyonlarını oluşturmasına olanak tanır.
Soft Body Dynamics
Blender’da soft body dynamics ya da dilimizdeki karşılığı ile yumuşak cisim dinamiği, fizik kurallarının etkisi altında birbirleriyle etkileşime giren yumuşak ve deforme olabilen nesnelerin simülasyonudur. Yumuşak cisim dinamiği gerçekçi deformasyonları, esnemeyi ve bükülmeyi simüle ederek kullanıcıların kumaş, kauçuk ve benzeri diğer esnek malzemelerin simülasyonlarını oluşturmasına olanak tanır.