Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Extrude
Blender’da extrude, bir şeklin bir kısmını belirli bir yön boyunca uzatmak için kullanılan bir modelleme aracıdır. Şekli (mesh) oluşturan yüzleri (face), kenarları (edge) ve köşeleri (vertex) içe veya dışa doğru çekerek şeklin geometrisi ile oynamaya, kullanıcıların modellerine derinlik ve boyut eklemesine olanak tanır.
Loop Cut
Blender’da loop cut, bir şekil içinde ek kenar döngüleri (edge loop) oluşturmak için kullanılan bir araçtır. Kullanıcılar olarak şekil üzerinde yer alan yüzleri (face) daha küçük bölümlere ayırmamıza olanak tanıyarak şekil üzerinde daha fazla kontrol elde etmemize, modelimize daha ince ayrıntılar ekleyebilmemize olanak tanır.