Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Subdivision Surface
Blender’da subdivision surface, bir şeklin yüzlerini alt bölümlere ayırarak yüzeyini yumuşatan, modifier (modifiye edici, değiştirici) olarak adlandırdığımız şeylerden biridir. Şeklin detay seviyesini artırarak daha pürüzsüz ve daha organik bir görünüm sağlar. YouTube’da bir video izlerken düşük çözünürlükte daha bulanık bir görüntü ile karşılaşırken çözünürlüğü yükselttikçe daha keskin, daha net bir görüntü ile karşılaşmamıza benzetilebilir belki de bu durum.
UV Mapping
Blender’da UV mapping (UV haritalama), üç boyutlu bir şeklin yüzeyine iki boyutlu bir texture (doku) yansıtma işlemidir. Basitçe bir anlatımla, üç boyutlu bir şekil iki boyutlu olacak şekilde açılır. Bir küpün açılmış halini altı tane iki boyutlu kareyi t harfini andıracak şekilde yan yana getirip gösterebilmemiz gibi. Daha sonra üç boyutlu şekli temsil eden bu iki boyutlu şeklin üzerine texture istenen şekilde yerleştirilir.