Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Texture
Blender’da texture (doku), modelimize renk, ayrıntı veya yüzey özellikleri kazandırmak için uygulanan bir görüntüdür. Texture, ahşap, metal, kumaş, taş ve benzeri malzemeleri simüle etmek için kullanılabilir. UV mapping (UV haritalama) kullanılarak modelin üzerine yerleştirilebilirler.
Material
Material kelimesinin dilimizdeki karşılığı materyaldir. Zaten oldukça benziyorlar birbirlerine. Bu arada bu terimlerin genellikle İngilizce halini kullanmamın sebebi aşinalık olması için. İnternette araştırma yaparken genellikle İngilizce halleri ile karşılaşıyoruz. Blender’da materyal, ışığın bir cismin yüzeyi ile nasıl etkileşime gireceğini tanımlayan bir dizi özelliktir. Pürüzlülük, şeffaflık, emisyon ve benzeri gibi parametreleri içerir. Kullanıcılar modelleri için oldukça çeşitli stilize veya gerçekçi materyaller oluşturabilir.