Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Timeline
Blender’da timeline ya da dilimizdeki karşılığı ile zaman çizelgesi, animasyonun zaman sekansının grafiksel bir temsilidir. Keyframe’leri görüntüler, kullanıcılara animasyonda gezinebilmek ya da keyframe’leri ayarlayabilmek gibi özellikler sunar.
Keyframe
Blender’da keyframe, bir nesnenin konum (position), rotasyon (rotation), ölçek (scale) ve benzeri gibi özelliklerinin tanımlandığı belirli bir zaman noktasıdır. Elimizdeki nesnenin farklı farklı pozlarını temsil eden keyframe’leri zaman çizelgesi üzerinde istediğimiz noktalara yerleştirebiliriz. Blender’ın bu pozlar arasındaki hareketi otomatik olarak oluşturabilmesi sayesinde animasyonlar oluşturulabilir.