Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Armature
Blender’da armature, nesneleri deforme etmek ve animasyon oluşturmak için kullanılan bir iskelet yapısıdır. Nesnenin yapısını ve hareketini tanımlayan birbirine bağlı kemiklerden (bone) oluşur. Canlılardaki iskelet sistemine benzetilebilir. Örnek olarak, insansı bir model oluşturduğumuzda genelde gerçek bir insanın iskelet sistemini andıran bir yapı oluşturulur ve bu yapı kullanılarak model istenen şekilde hareket ettirilir.
Bone
Blender’da bone ya da dilimizdeki karşılığı ile kemik, bir nesnenin hareketini kontrol etmek için kullanılır. Armature dediğimiz yapı bu kemiklerin bir araya gelmesi ile oluşur. Armature için canlılardaki iskelet sistemine benzetilebilir demiştik. Bu durumda bone dediğimiz yapılar iskelet sistemindeki kemiklere benzetilebilir.