Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma), ve animasyon gibi.
Rigging
Blender’darigging, bir armature oluşturma ve bunu animasyon için bir modele atama işlemine denir. Başka bir deyişle, elimizdeki modelin iskelet sisteminin oluşturulması ve harekete hazır hale getirilmesidir.
WeightPainting
Blender’daweight painting ya da dilimizdeki karşılığı ile ağırlık boyama,kemiklerden nasıl etkileneceğini kontrol etmek için modelimize ağırlık atama işlemidir.Ağırlık değerleri sıfır (etki yok) ile bir (tam etki) arasında değişir. Örnek olarak,insansı bir karakter modelinin kolunu düşünelim.Üst kol kısmına daha yüksek, alt kol kısmına isedaha düşük bir değer atayabiliriz. Bu sayede üst kol hareket ettirildiğinde alt kolun üst kolu daha az etkiyle takip etmesini sağlayabiliriz.