DİSİPLİNLER
Günümüzde, bir video oyunu, gelişmiş fizik, yapay zekâ, üç boyutlu grafikler, ses efektleri, müzik, karmaşık bir oyun tasarımı ve benzerini içerebilir. Ayrıca çeşitli giriş aygıtları (fare, klavye, oyun kumandası ve direksiyon gibi) kullanabilir ve internet aracılığıyla başka insanlar ile oynama seçeneği de sunuyor olabilir. Bu bahsettiğimiz şeylerin her biri ya da başka bir deyişle oyunun her yönü, bir programcının hatta birden fazla programcının tüm zamanını tüketebilir. Durum böyle olunca kişi başı iş yükünü azaltmak ve oyunu mantıklı bir sürede tamamlayabilmek için farklı alanlarda uzmanlaşmış programcılara ihtiyaç duyulabilir.
Baş Oyun Programcısı
Baş programcı, oyun ile alakalı bütün programlamadan sorumludur. Oyunun çeşitli alt modüllerinin düzgün bir şekilde çalıştığından emin olmak ve programlama açısından gelişimi takip etmek onların işidir. Bu roldeki bir kişi, genellikle oyun programlamanın diğer alanlarında birkaç yıllık deneyim kazandıktan sonra bu role geçiş yapar. Unvanlarına rağmen, bu kişinin kod yazmak için genellikle projedeki diğer programcılardan daha az zamanı vardır çünkü sürekli olarak toplantılara katılmaları ve müşteriyle veya oyundaki diğer programcılarla iletişim içinde olmaları gerekir. Bununla birlikte, baş programcının en azından bir süre programlama yapması ve oyunun çoğu teknik alanında bilgili olması beklenir.