Disiplinler
Günümüzde, bir video oyunu, gelişmiş fizik, yapay zekâ, üç boyutlu grafikler, ses efektleri, müzik, karmaşık bir oyun tasarımı ve benzerini içerebilir. Ayrıca çeşitli giriş aygıtları (fare, klavye, oyun kumandası ve direksiyon gibi) kullanabilir ve internet aracılığıyla başka insanlar ile oynama seçeneği de sunuyor olabilir. Bu bahsettiğimiz şeylerin her biri ya da başka bir deyişle oyunun her yönü, bir programcının hatta birden fazla programcının tüm zamanını tüketebilir. Durum böyle olunca kişi başı iş yükünü azaltmak ve oyunu mantıklı bir sürede tamamlayabilmek için farklı alanlarda uzmanlaşmış programcılara ihtiyaç duyulabilir.
Teknoloji Programcısı
Teknoloji programcısının, yalnızca Ar-Ge'ye adanmış bölümleri olan daha büyük geliştirme stüdyolarında bulunma olasılığı daha yüksektir. Programlama ekibinin diğer üyelerinden farklı olarak, teknoloji programcısı genellikle uzun bir süre boyunca belirli bir projeye veya geliştirme türüne bağlı değildir ve genellikle bir oyun yapımcısı yerine doğrudan bir CTO'ya (Chief Technology Officer/Baş Teknoloji Sorumlusu) veya departman başkanına rapor verir. İş unvanından da anlaşılabileceği gibi, bu pozisyon teknik açıdan son derece talepkârdır ve hedef platform donanımı hakkında derinlemesine bilgi gerektirir. Görevleri, araştırma makalelerinde açıklanan algoritmaların pratik uygulaması, çok düşük seviyeli montaj optimizasyonu ve bir projenin sonraki aşamalarında bellek gereksinimleri ve önbelleğe alma sorunlarıyla ilgili zorlu sorunları çözme becerisi dahil olmak üzere çok çeşitli konuları kapsar.