Disiplinler
Günümüzde, bir video oyunu, gelişmiş fizik, yapay zekâ, üç boyutlu grafikler, ses efektleri, müzik, karmaşık bir oyun tasarımı ve benzerini içerebilir. Ayrıca çeşitli giriş aygıtları (fare, klavye, oyun kumandası ve direksiyon gibi) kullanabilir ve internet aracılığıyla başka insanlar ile oynama seçeneği de sunuyor olabilir. Bu bahsettiğimiz şeylerin her biri ya da başka bir deyişle oyunun her yönü, bir programcının hatta birden fazla programcının tüm zamanını tüketebilir. Durum böyle olunca kişi başı iş yükünü azaltmak ve oyunu mantıklı bir sürede tamamlayabilmek için farklı alanlarda uzmanlaşmış programcılara ihtiyaç duyulabilir.
Port Programcısı
Bir oyunu bir platformdan diğerine taşımak, oyun geliştiricileri için her zaman önemli bir iş olmuştur. Bunun için kodun bir işletim sisteminden başka bir işletim sisteminde çalışacak şekilde dönüştürülmesi gerekir. Bazen programcı, uygulamanın yalnızca bir işletim sistemi için değil, cep telefonları ve oyun konsolları gibi çeşitli cihazlarda çalışmasını sağlamaktan sorumludur. Bu programcının hem orijinal hem de hedef işletim sistemlerine ve dillerine aşina olması gerekir. Örneğin, orijinal olarak C++ ile yazılmış bir oyunu Java'ya dönüştürmesi gerekebilir. Çizimler, modeller ve sesler gibi oyun içi varlıkları dönüştürebilmeleri veya düşük hafızalı telefonlar için kodu yeniden yazabilmeleri gerekir. Ayrıca orijinal oyunda yer almayan ama platform değişikliği sebebiyle çok yüksek olasılıkla ortaya çıkacak olan yeni hataları çözmeleri gerekecektir.
Barış Baran ÇİÇEK