Disiplinler
Günümüzde, bir video oyunu, gelişmiş fizik, yapay zekâ, üç boyutlu grafikler, ses efektleri, müzik, karmaşık bir oyun tasarımı ve benzerini içerebilir. Ayrıca çeşitli giriş aygıtları (fare, klavye, oyun kumandası ve direksiyon gibi) kullanabilir ve internet aracılığıyla başka insanlar ile oynama seçeneği de sunuyor olabilir. Bu bahsettiğimiz şeylerin her biri ya da başka bir deyişle oyunun her yönü, bir programcının hatta birden fazla programcının tüm zamanını tüketebilir. Durum böyle olunca kişi başı iş yükünü azaltmak ve oyunu mantıklı bir sürede tamamlayabilmek için farklı alanlarda uzmanlaşmış programcılara ihtiyaç duyulabilir.
Oyun Araçları Programcısı
Araç programcısı, oyun için özel araçlar yazarak oyunun geliştirilmesine yardımcı olabilir. Oyun geliştirme araçları genellikle modeller, ses efektleri ve benzeri oyun içi varlıkların oyun içine aktarılması veya dönüştürülmesi ve seviye düzenleme gibi oyun geliştirme sürecini hızlandıran özellikler içerir. Geliştirme sürecinde kullanılan bazı araçlar genel işlevlere sahip ticari ürünler olabilir. Araç programcıları, ticari ürünlerde bulunmayan, belirli bir oyun için uyarlanmış spesifik işlevlere sahip araçlar oluşturabilir. Örneğin, bir macera oyunu geliştiricisi, hikâye diyaloglarını dallandırmak için bir düzenleyiciye ihtiyaç duyabilir ve bir spor oyunu geliştiricisi, oyuncuları ve takım istatistiklerini yönetmek için özel bir düzenleyici kullanabilir. Bu araçlar genellikle oyunu satın alan tüketicilere sunulmaz.
Barış Baran ÇİÇEK