Disiplinler
Günümüzde, bir video oyunu, gelişmiş fizik, yapay zekâ, üç boyutlu grafikler, ses efektleri, müzik, karmaşık bir oyun tasarımı ve benzerini içerebilir. Ayrıca çeşitli giriş aygıtları (fare, klavye, oyun kumandası ve direksiyon gibi) kullanabilir ve internet aracılığıyla başka insanlar ile oynama seçeneği de sunuyor olabilir. Bu bahsettiğimiz şeylerin her biri ya da başka bir deyişle oyunun her yönü, bir programcının hatta birden fazla programcının tüm zamanını tüketebilir. Durum böyle olunca kişi başı iş yükünü azaltmak ve oyunu mantıklı bir sürede tamamlayabilmek için farklı alanlarda uzmanlaşmış programcılara ihtiyaç duyulabilir.
Platformlar
Oyun programcıları, PlayStation veya Windows gibi farklı platformlarda oyun geliştirme konusunda uzmanlaşabilir. Yani bir programcı bir oyun programlama disiplininde uzmanlaşmaya ek olarak, belirli bir platformda geliştirme konusunda da uzmanlaşabilir. Bu nedenle, bir oyun programcısı "PlayStation 4 3D Grafik Programcısı" gibi bir unvana sahip olabilir. Farklı platformlarda geliştirme yapmak her şeyi sıfırdan uyarlıyoruz anlamına gelmez. Yapay zekâ gibi bazı disiplinler çeşitli platformlara aktarılabilir ve bir sisteme veya diğerine uyarlanması gerekmez. Ayrıca, üç boyutlu grafik programlama kavramları, ses mühendisliği ve kullanıcı arayüzü tasarımı gibi genel oyun geliştirme ilkeleri platformlar arasında aktarılabilir.
Barış Baran ÇİÇEK