Disiplinler
Günümüzde, bir video oyunu, gelişmiş fizik, yapay zekâ, üç boyutlu grafikler, ses efektleri, müzik, karmaşık bir oyun tasarımı ve benzerini içerebilir. Ayrıca çeşitli giriş aygıtları (fare, klavye, oyun kumandası ve direksiyon gibi) kullanabilir ve internet aracılığıyla başka insanlar ile oynama seçeneği de sunuyor olabilir. Bu bahsettiğimiz şeylerin her biri ya da başka bir deyişle oyunun her yönü, bir programcının hatta birden fazla programcının tüm zamanını tüketebilir. Durum böyle olunca kişi başı iş yükünü azaltmak ve oyunu mantıklı bir sürede tamamlayabilmek için farklı alanlarda uzmanlaşmış programcılara ihtiyaç duyulabilir.
Eğitim
Hobi olarak oyun geliştirme ile ilgilenmeye başlamış ve eğlenmek için kendi başlarına büyük miktarda programlama yapmış, bu konuyla alakalı resmi bir eğitim almamış ve sonunda yetenekleri ve kendi kendine kazandığı deneyimleri sayesinde başarılı olmuş birçok oyun programcısı var. Bu duruma rağmen oyun programcıları için olan iş tekliflerinde bir lisans derecesinin (matematik, fizik, bilgisayar mühendisliği, "veya eşdeğer bir deneyim") istendiğini görebilirsiniz. Ayrıca ülkemiz de dahil olmak üzere pek çok ülkede direk olarak oyun programlama alanında lisans programları sunan üniversiteler bulunmaktadır.