Günümüzde, bir video oyunu, gelişmiş fizik, yapay zekâ, üç boyutlu grafikler, ses efektleri, müzik, karmaşık bir oyun tasarımı ve benzerini içerebilir. Ayrıca çeşitli giriş aygıtları (fare, klavye, oyun kumandası ve direksiyon gibi) kullanabilir ve internet aracılığıyla başka insanlar ile oynama seçeneği de sunuyor olabilir. Bu bahsettiğimiz şeylerin her biri ya da başka bir deyişle oyunun her yönü, bir programcının hatta birden fazla programcının tüm zamanını tüketebilir. Durum böyle olunca kişi başı iş yükünü azaltmak ve oyunu mantıklı bir sürede tamamlayabilmek için farklı alanlarda uzmanlaşmış programcılara ihtiyaç duyulabilir.
Video oyunları günümüzde genellikle C# ve C++ dillerinde yazılır ama bunlarla sınırlı değildir. Örnek olarak Ruby, Lua ve Python gibi çeşitli diller de oynanış ve özellikle yapay zekâ gibi içeriklerin oluşturulması için kullanılmaktadır. Pek çok oyun, özellikle de karmaşık etkileşimli oynanış mekaniğine sahip olanlar, donanımları sınırlarına kadar zorlar. Bu nedenle, bu oyunların kabul edilebilir bir kare hızında çalışması için yüksek düzeyde optimize edilmiş kod gerekir. Bu nedenle, derlenmiş kod genellikle görsel işleme ve fizik hesaplamaları gibi performans açısından kritik kısımlar için kullanılır. Ayrıca hemen hemen tüm PC oyunları, donanım cihazlarıyla arayüz oluşturmak için DirectX veya OpenGL gibi API'leri de kullanır.
Barış Baran ÇİÇEK