Disiplinler
Günümüzde, bir video oyunu, gelişmiş fizik, yapay zekâ, üç boyutlu grafikler, ses efektleri, müzik, karmaşık bir oyun tasarımı ve benzerini içerebilir. Ayrıca çeşitli giriş aygıtları (fare, klavye, oyun kumandası ve direksiyon gibi) kullanabilir ve internet aracılığıyla başka insanlar ile oynama seçeneği de sunuyor olabilir. Bu bahsettiğimiz şeylerin her biri ya da başka bir deyişle oyunun her yönü, bir programcının hatta birden fazla programcının tüm zamanını tüketebilir. Durum böyle olunca kişi başı iş yükünü azaltmak ve oyunu mantıklı bir sürede tamamlayabilmek için farklı alanlarda uzmanlaşmış programcılara ihtiyaç duyulabilir.
Grafik Motoru Programcısı
Bu unvan geçmişte, genellikle iki boyutlu grafikler için özel blitter algoritmaları ve akıllı optimizasyonlar geliştiren programcılara verilirdi. Ancak günümüzde, çoğunlukla karmaşık üç boyutlu grafik oluşturucuları (renderer) geliştirme ve değiştirme konusunda uzmanlaşmış programcılara verilmektedir. Bu durum iki boyutlu grafiklerin yok olmaya başladığı anlamına gelmiyor. Bazı iki boyutlu grafik becerilerinin, özellikle yeni nesil cep telefonları ve el konsollarına oyun geliştirmek için yeniden kullanışlı hale gelmeye başladığını belirtmekte fayda var. Matematikle oldukça iç içe bir disiplindir. Bir grafik motoru programcısı lineer cebir, vektör ve matris matematiği gibi ileri matematiksel kavramları sağlam bir şekilde kavramalıdır.
Barış Baran ÇİÇEK