Disiplinler
Günümüzde, bir video oyunu, gelişmiş fizik, yapay zekâ, üç boyutlu grafikler, ses efektleri, müzik, karmaşık bir oyun tasarımı ve benzerini içerebilir. Ayrıca çeşitli giriş aygıtları (fare, klavye, oyun kumandası ve direksiyon gibi) kullanabilir ve internet aracılığıyla başka insanlar ile oynama seçeneği de sunuyor olabilir. Bu bahsettiğimiz şeylerin her biri ya da başka bir deyişle oyunun her yönü, bir programcının hatta birden fazla programcının tüm zamanını tüketebilir. Durum böyle olunca kişi başı iş yükünü azaltmak ve oyunu mantıklı bir sürede tamamlayabilmek için farklı alanlarda uzmanlaşmış programcılara ihtiyaç duyulabilir.
Yapay Zekâ Programcısı
Bir yapay zekâ programcısı, oyunda yer alacak olan düşman ya da dost karakterler ve benzerinde, zekâyı simüle etmek üzerine çalışır. Yol bulma, strateji ve düşman taktik sistemleri gibi şeyleri programlayabilir. Yapay zekâ programcılığı, oyun programlamanın en zorlu yönlerinden biridir ve karmaşıklığı hızla artmaktadır. Her oyun yapay zekâ kullanacak diye bir zorunluluk yoktur. Bazı oyunlar yapay zekâyı az kullanırken bazıları hiç kullanmaz. Genellikle strateji türü ve rol yapma türü oyunlarda yapay zekânın yoğun bir şekilde kullanıldığını görürüz. Oyun programlamada kullanılan yapay zekâ teknolojisi, akademik yapay zekâ programlama ve araştırma ile karıştırılmamalıdır. Her iki alan da birbirinden faydalansa da genellikle farklı disiplinler olarak kabul edilirler.
Barış Baran ÇİÇEK