Disiplinler
Günümüzde, bir video oyunu, gelişmiş fizik, yapay zekâ, üç boyutlu grafikler, ses efektleri, müzik, karmaşık bir oyun tasarımı ve benzerini içerebilir. Ayrıca çeşitli giriş aygıtları (fare, klavye, oyun kumandası ve direksiyon gibi) kullanabilir ve internet aracılığıyla başka insanlar ile oynama seçeneği de sunuyor olabilir. Bu bahsettiğimiz şeylerin her biri ya da başka bir deyişle oyunun her yönü, bir programcının hatta birden fazla programcının tüm zamanını tüketebilir. Durum böyle olunca kişi başı iş yükünü azaltmak ve oyunu mantıklı bir sürede tamamlayabilmek için farklı alanlarda uzmanlaşmış programcılara ihtiyaç duyulabilir.
Ses Programcısı
Video oyunlarının büyük bir kısmı ses ve müzik kullanır. Grafiklerden tamamen kaçınan ve birincil geri bildirim mekanizması olarak ses kullanan oyunlar bile bulunmaktadır. Ses programcılığı, dışardan basit bir iş gibi görülebilir ama bu doğru değildir. Birçok oyun, ses programlamayı oldukça kompleks bir mesele haline getiren üç boyutlu konumsal ses gibi gelişmiş teknikler kullanır. Bu oyunlarda, birden fazla programcı tüm zamanlarını oyunun ses motorunu oluşturmaya ve iyileştirmeye adayabilir. Ses tasarımcılarının kullandığı araçlar genellikle ses programcıları tarafından oluşturulur ve güncellenir. Bu araçlar, tasarımcıların sesleri karakterler, eylemler, nesneler ve olaylarla ilişkilendirirken aynı zamanda oyun ortamları (seviyeler, alanlar ve benzeri) için müzik veya atmosferik sesler atamasına ve yankılanma gibi çevresel değişkenleri belirlemesine olanak tanır.
Barış Baran ÇİÇEK